Strona w rozdzielczości 800*600 |
kodowana w UTF-8 |
stacja RYBNIK
wita po raz
Witam serdecznie na stronie o kolei rejonu rybnickiego. Mam nadzieję że podane wiadomości przydadzą się wszystkim odwiedzającym. Zaznaczam, ż jest to strona prywatna i przedsiębiorstwo PKP PLK SA którego jestem pracownikiem nie ponosi odpowiedzialności za treści i informacje zawartej na tej stronie.
Strona moja dostępna także na serwisach, do których linki znajdują się w zakładce INNE - zaprzyjaźnione linki. |
Od 13 grudnia 2017 roku obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. W okresie jego obowiązywania będzie 6 korekt, które będą obowiązywac kolejno od dnia 10.12.2017, od 11.03.2018, od 10.06.2018, od 02.09.2018 i 21.10.2018 roku.
W porównaniu do ubiegłego rozkłady ponownie można zauważyć małe zmiany na lepsze. Oprócz kursujących dotychczas pociągów ekspresowych "PRAHA", "PORTA MORAVICA" ( do Pragi) oraz "COMENIUS" (do Ostravy) spółka IC wytrasowała przez Rybnik kolejny pociąg "VARSOVIA" do/z Budapesztu. W ten sposób Rybnik ma już bezpośrednie połączenie z 3-ma europejskimi stolicami - Pragą, Budapesztem no i Warszawą (wszystkie te pociągi kończą i rozpoczynają bieg w stacji Warszawa Wschodnia). Nadal kursują "SZYNDZIELNIA" (Wrocław - Bielsko Biała - Wrocław) i "HALNY" (relacji Bydgoszcz Główna - Bielsko Biała przez Poznań, Wrocław). "HALNY" soboty kursuje do Zakopanego. W okresie wakacji letnich można wręcz mówić o 100 procentowym wzroście pociągów Spółki IC. Oprócz - można rzec - tradycyjnie już kursującym pociągu "PIRAT" Bielsko - Świnoujście/Kołobrzeg - Bielsko Biała wraca na nasze tory pociąg "WYDMY" relacji Bohumin - Chałupki -Racibórz - Łeba/Hel .
W ruchu "twardokrzesełkowym" też wyraźnie korzystne zmiany. Uzyskujemy bezpośredni pociąg do Rzeszowa. Otóż kursująca dotychczas "KAROLINKA" uruchamiana przez Przewozy Regionalne w relacji Kraków Główny - Rybnik zostaje "przedłużona" do Rzeszowa. A oprócz niej do Krakowa jeszcze "LAJKONIK", a od 10.06 jeszcze trzeci pociąg do Krakowa - na razie bezimienny.
Koleje Śląskie także uzupełniły swoja ofertę. Na odcinku Rybnik - Katowice zniknęły ponad godzinne przerwy (szczególnie w dni wolne od pracy).
UWAGA - okolice Rybnik to w tej chwili jeden wielki plac budowy - inwestycje, które są niewątpliwie konieczne i niewątpliwie pozwolą na dalsze zwiększanie oferty przewozowej w tej chwili mocno komplikują ruch pociągów. W związku z tym część połączeń pociągów z/do Katowic z pociągami z/do Chałupek i Raciborza zamiast tradycyjnie w Rybniku odbywa się w stacji RYBNIK TOWAROWY.
10.06.2018 rok może stać się dla przewozów pasażerskich w okolicach Rybnika datą historyczną (o ile nie przedłużą sie prowadzone roboty). Doszło do porozumienia pomiędzy organami samorządowymi Rybnika i Wodzisławia Śląskiego z Urzędem Marszałkowskim woj. śląskiego w sprawie uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej pomiędzy Rybnikiem, a Wodzisławiem. W godzinach szczytów przewozowych będą kursować 3 pary pociągów w ciągu jednej godziny. Biorąc pod uwagę zakorkowane ulice Rybnika i czas przejazdu samochodem jestem przekonany, że ten pomysł okaże się strzałem w dziesiątkę.
Nadal trzeba walczyć ze wszystkimi nonsensami - tylko wspólnymi siłami i naciskami możemy wymóc na decydentach dalsze pozytywne zmiany. Kto tu rządzi w sprawach rozkładu jazdy i spraw związanych z komunikacją kolejową? Organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Sląskiego w Katowicach - e-mail: kancelaria@silesia-region.pl.
Warto tam kierować wszelkie uwagi i propozycje na pewno można jeszcze coś poprawić.
Co zawiera moja strona.
STACJA RYBNIK - "odjazdy" - szczegółowa tablica odjazdów ze stacji Rybnik obowiązująca w danej korekcie rozkładu, gdzie można odczytać całą trasę pociągu wraz z godzinami przyjazdów na stację pośrednie i stację końcową.
"przyjazdy" - szczegółowa tablica przyjazdów do stacji Rybnik obowiązująca w danej korekcie rozkładu, gdzie można odczytać całą trasę pociągu wraz z godzinami odjazdów ze stacji początkowej i stacji pośrednich.
"tablica odjazdów" obowiązująca w danej korekcie rozkładu jazdy.
"Plan roczny 2017/18" zawierający szczegółową tablicę odjazdów, przyjazdów i tablicę odjazdów zgodnie z planem rocznym.
SCHEMAT POĄCZEŃ oraz CZASOWE ZMIANY W ROZKADZIE JAZDY, czyli informacje o planowanych na naszym terenie robotach torowych wskutek których pociągi kursować będą drogami okrężnymi.
ODJAZDY - ważne w danej korekcie rozkładu jazdy ze stacji - zawarte tu są pliki w formacie *.pdf, które są dostępne na stronie PKP PLK S.A, z aktualnie obowiązującym rozkładem z kilku stacji naszego regionu.
INNE to przede wszystkim TROCHę HISTORII, w której zawarłem wykaz linii kolejowych na terenie rybnickim z podaniem daty oficjalnego oddania ich do ruchu, kilka zdjęć dworców kolejowych z naszego terenu z początku XX wieku, a także trochę - na razie chyba nierealnych marzeń, czyli czym jeżdżą najlepsi. Poniżej opisy linii kolejowych terenu rybnickiego - jak na razie to tylko opis linii PSZCZYNA - RYBNIK (rys historyczny, układ dworców oraz aktualny stan techniczny - w galerii 33 zdjęcia z obiektami na tej linii), opis linii Katowice Ligota - Rybnik - Nędza (ciągle jeszcze nie skończony) oraz gościnnie - autorstwa pana Radosława Adamiaka - linia Zabrze Makoszowy - Leszczyny
czyli HISTORIA KOLEI KNUROWSKIEJ (dwie galerie - jedna poświęcona ostatnim dniom istnienia ruchu pasażerskiego na tej linii, a druga zawiera kilkanaście dworców i obiektów na tej linii). Są także dwie galerie - jedna z okazji obchodów uroczystości 150 lecia kolei na terenie rybnickim, a druga troszkę "florystyczna".
Autor strony się przedstawia
Dziękuję za odwiedzenie mojej strony. Ponownie informuję, że jest to strona prywatna i przedsiębiorstwo PKP nie ponosi odpowiedzialności za treści tu podane.
W chwili obecnej jestem dyżurnym ruchu dysponującym na jednej ze stacji PKP PLK S.A. na terenie rybnickim. Dla przeciętnego podróżnego, dyżurny ruchu kojarzy się z facetem z ''lizakiem'' w ręku. W rzeczywistości sprawa ta przedstawia się całkiem inaczej. Dla niekolejarzy małe wyjaśnienie. Na zdjęciu widoczny jest pulpit nastawczy. Za pomocą widocznych tam przycisków steruje się np. rozjazdami, dzięki czemu pociągi zmieniają kierunek jazdy i tor. Jest to bardzo skrótowe wyjaśnienie jak wjeżdżają i wyjeżdżają pociągi na stację. Poniżej zdjęcie rozjazdu pojedynczego, który może kierować pociąg na jeden z dwóch torów. Ten konkretny rozjazd jest w dobrym stanie technicznym, ale jego
otoczenie jest dalekie od marzeń. Niestety na wszystko brakuje pieniędzy, nawet na utrzymanie rozjazdu w stanie "niezarośniętym". Kto się nie zna na kolei, a kiedy bawi się kolejką to zapewne zauważy wielkie podobieństwa. Tego typu urządzenia w Rybniku działają od 20 października 1986 roku. Miałem przyjemność (?) pełnić pierwszą służbę w czasie oddawania tych urządzeń do eksploatacji. Tak, tak - kiedyś kolejarze pełnili służbę - a teraz już tylko dyżur.
Wracając do dyżurnego ruchu peronowego. W związku z reorganizacją PKP ''facet z lizakiem w ręku'' staje się coraz większą rzadkości na stacjach PKP PLK S.A. a szkoda ponieważ był (gdzie niegdzie jeszcze jest) mundurowym kolejarzem, u którego na danej stacji podróżny mógł zawsze uzyskać pomoc. Z pracującymi na podobnych stanowiskach z chęcią podzielę się uwagami na temat tzw. ''zmian organizacyjnych i wynikających z nich korzyści (!?)'', które mają miejsce w naszym przedsiębiorstwie.
Informacje kontaktowe
Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt pod adresem januschr@poczta.onet.pl.
Adres sieci Web: trafiłeś (a) na moją stronę to jej adres znasz: http://stacja-rybnik-wita.wex.pl/
Inne projekty.
Wczasy pod namiotem strona w ciągłej budowie. Opisuję tam kilka z odwiedzonych przeze mnie campingów w Polsce. Są to miejsca raczej mało znane przeciętnemu Polakowi, ale godne moim zdaniem odwiedzenia przez każdego turystę lubiącego ciszę i spokój oraz nieskażone środowisko. UWAGA: ze względu na dość dużą ilość grafiki strony te ładują się raczej powoli. W chwili obecnej opisane tam są okolice miejscowości Wdzydze Kiszewskie (na Kaszubach), Łagów (na Ziemi Lubuskiej), Kretowiny (na Mazurach), nadmorski Dziwnówek, Chłopy oraz trasa rowerowa z Międzyzdrojów do Sławna, a także rajd po Mazurach. Jeżeli nazwy tych miejscowości Ci nic nie mówią, to chyba należałoby tę stronę odwiedzić.
Informacje biograficzne:
Płeć mężczyzna.
Wiek: młody - 58 lat(muszę coś wymyślić bo co rok tą wielkość zmieniać muszę./p>
Stan cywilny: żonaty.
Dzieci: wszystkie (na dodatek dorosłe)
Wykształcenie: niestety tylko średnie ekonomiczne (a rodzice mówili ''ucz się synku, ucz, bo nauka to potęgi klucz''. Kto w to wierzył ponad ćwierć wieku temu, jeżeli magister zarabiał mniej niż robotnik).
Zainteresowania osobiste
turystyka krajowa
muzyka (z wyjątkiem disco polo, bo np.: z ''majteczkami w kropeczki'' wolę robić co innego niż słuchać.
Ostatnia modyfikacja: Data 2016-12-11